Counter

Hoved menu:

Camping
2016
Ferie For Alle i Messecenter, Herning.

Vi var 4 hold, der skulle stå på Bürstnerklubbens stand.
Om aftenen var vi sammen, hvor vi sad og hyggede os.

Broager Påsken 2016
19. - 28. marts 2016

Vi var 4 vogne blev enige om at tage til Broager Camping for at holde Påskeferie.
Det blev selvfølgelig til en tur over grænsen for at handle.
Men det blev også til nogle ture rundt i området. Om aftenen spiste vi sammen.
Det blev til nogle hyggelige dage i det sønderjyske.
Campingejerne havde 10 års jubilæum i påske, så der var en del campister på pladsen. Påskelørdag var stor middag i fælles lokalet med lidt underholdning af 3 musikanter på sækkepibe.
Det blev også til ture i området, bl.a. til Frøstrup Lejren.

Kolding City Camping
11. - 13. april 2016

Vi kørte til Kolding City Camp den 11. april, fordi Ragna skulle til Sønderborg for at blive opereres dagen after. Hun skulle være i Sønderborg lidt tidlig om morgenen. Når vi var i Kolding, var vi et godt stykke af vejen til Sønderborg.

Pladsen var stort set kun beboet af flygtninge. I alle hytterne var der flygtninge, så det var ikke lige det bedste sted at være, ikke fordi de ikke opførte sig ordentlig, for det gjorde de. Men der var meget uro på pladsen.

Men jeg tror ikke vi vil besøge pladsen igen. Servicebygningerne var meget slidte, og så ligger pladsen ude i industrikvarteret.

Bremdal Camping
28. - 31. april 2016

Torsdag den 28. april kørte vi til Bremdal Camping, Ragna skulle til møde i Lions på et hotel i Struer om lørdagen.

Men pladsen er ikke en af de bedste. Meget slidte servicebygninger og ikke alt for rene, men så vi også prøvet denne plads. Vi kommer der sikkert ikke igen, så skal der laves en hel del om først.

Frigård Camping - Kollund
4. - 5. maj. 2016

Onsdag den 4. maj sætte vi kursen mod Tyskland. Vi ville stoppe op i Kollund, såjeg havde ringet og fået lov til at komme lidt sent. Det blev ganske vist noget serene end vi havde aftalt. Vi fik dog lov at komme indenfor og fik tilsluttet strøm.

Frigård Camping er en temmelig stor plads og dejlige servicebygninger. Det var faktisk en skam, vi skulle køre allerede dagen efter. Men den service vi fik var helt i top. Tak for det.
Pladsen har stor butik, hvor vi kunne få morgenbrød uden at bestille det.
Vi skulle videre dagen efter til Tyskland og senere til Rotterdam.

Sonnenhügel Am See
5. - 6. maj 2016

Torsdag den 5. maj 2016 kørte vi fra Kolund til Camping Lengerich, Sonnenhügel Am See. Den ligger lidt syd for Osnabrüch i Tyskland.

Pladsen var ikke noget at prale ad. Faciliteterne var ikke særlig gode. Man skulle skulle kun overnatte, for næste dag skulle vi videre til Rotterdam.

Her overnattede vi sammen med Lene og Per Hornoré, Helle og Jens Jørgensen samt deres to børn Patrick og Linda. Det var dem vi skulle være sammen med i Rotterdam.

Det er ikke en plads vi behøver at besøge igen.

Recreatiepark De Oude Maas
6. - 14. maj 2016

Fredag den 6. maj 2016 kører vi videre til Recreatiepark de Oude Maas i byen Barendrecht, Holland, lidt uden for Rotterdam.

Pladsen en kombineret camping og bådplads. Vi blev placeret aller længst væk fra alt. Bilen måtte vi ikke have inde på pladsen. Så snart vi havde læsset af, skulle bilen uden for. Vi havde næste 700 meter indtil campingvognen, og det havde vi også når vi skulle på toilet. Græsset var ikke slået og blev ikke slået i den uge vi var der, så vi kunne næsten gemme os i det. Så det bliver ikke den plads, vi kikker efter, hvis vi skal til Rottedam igen.
Der var et lille bådværft i forbindelse med campingpladsen og en lille lystbådehavn.
Da vores interesse er forskellige, så passede vi os selv om dagen, men om aftenen sad sammen og spiste.

Elbdeich Camping, Kollmar, Tyskland
14. - 15. maj 2016

Lørdag den 14. maj 2016 kørte vi fra Holland. Vi ville have et stop undervejs. Det tog vi på nord-siden af Elben på Elbdeich Camping. En lille hyggelig plads med en humoristisk og utrolig flink ældre campingfatter.

Pladsen bliver vurderet højt - men den er sikkert også god. Vi skal kun være her en dag, så det er svært at bedømme, men alt er i orden, græsset trimmet og rent over alt.

Pladsen lå i et spændende området, derfor er det et sted hvor vi meget gerne vil komme igen.

Galsklint Camping
2. 6 - 3. juni 2016

Torsdag den 2. juni 20016 kørte vi Sjælland. Vi tog et stop undervej i Middelfart.

Det blev på Glansklint Camping lige uden for Middelfart. Pladsen ligger helt ned til Lillebælt. Vi skal til Sjælland, nærmere betegnet til Ruds Vedby.

Det er en meget dejlig plads, som vi helt sikkert vil besøge igen. Servicebygningen var pæne og rene og vejene var asfalteret. Pladserene var helt plane, så det var nemt at køre ind og bar sætte vognen.

Næste morgen kørte vi videre til Sjælland, fo at besøge Mai-Britt og Søren. Der blev vi resten af veekenden. Vi havde campingvognen med, så havde vi den at sove i.

Aalbæk Strand Camping
1. - 5. juli 2016

Fredag den 1. juli 2016 kørte vi nord på til Aalbæk Strand Camping. Pladsen ligger nord for Frederikshavn og helt ud til Kattegat.

Senere på dagen kom Sanne og Emil også derop.

Lørdag kørte vi en tur til Skagen og omegnen. Søndag kom Louise og Tom også til Aalbæk. De kørte alle hjem om søndagen.

Vi blev der oppe til tirsdag, men der er ikke sidste gang, vi kommer der. Det er en rigtig dejlig plads.

Hadsund Camping
11. - 15. juli 2016

Mandag den 11. juli 2016 kørte vi til Hadsund Camping - en lille plads med ca. 40 enheder.
Derfor er her ikke alverden - men der er en lille servicebygning.
Der var også en lille butik ved informationen. Legeplads var lidt misligholdt, men ellers en meget flink camping mutter.
Under opholdet blev gjorde vi en lille køretur til Den Lille Vilmose.
Det er nok ikke en plads vi besøger igen, men ganske udmærket hvis man lige skulle løbe Hadsund igennem.

Terkelsbøl Camping
29. - 30. juli 2016

Fredag den 29. juli 2016 kørte vi til Terkelsbøl Camping der ligger lige uden for Tinglev i Sønderjylland.
Vi skulle blot have en overnatning, da vi skulle videre til Tyskland dagen efter. Vi skulle med Dansk Bürstnerklub til træf i Soltau.
Men det var næsten en skam at fra denne plads. Der var store pladser, og alt på pladsen var klinet. Alt var velholdt, græsset var trimmet, ja det var en rigtig god plads. Camping mutter var en rigtig rar og venlig dame.
Så det er ikke sidste gang vi køre ind på denneplads.

Madeskov Camping
8. - 10. August 2016

Mandag den 8. august 2016 kørte vi til Madeskov Camping ved Sønderborg. Ragna skulle ind på Sønderborg Sygehus den 9. august til operation af det ene øje. Så var vi jo tæt på, da hun skulle være der lidt tidlig.
Det var en dejlig plads, med en fantastisk beliggenhed, helt ned til Augustenborg Fjord.
Vejret var elendigt. Som altid blæser det i Danmark, men vi lå fulstændig i læ.
Det er en plads vi helt sikkert kommer til igen.

Møgeltønder Camping
9. - 13. september 2016

Fredag den 9. september 2016 kørte vi til Møgeltønder Camping. En dejlig plads der ligger ca. 4 km. fra grænsen helt ude mod vest.
En dejlig plads med lige enheder. Græsset er dejlig kortklippet og der er pænt og rent over alt. Servicebygningerne er rene og velholdte.
Vi skulle ned og se pladsen, da vi skulle til julemarked i Tønder, og derfor skulle vi finde en campingplads i nærheden.
Men efter 4 dage på pladsen, var vi ikke i tvivl, det er her vi skal være.

Jul i Tønder 2016
med opholdt på Møgeltønder Camping
1. - 5. december 2016

10 vogne var mødt til Jul i Tønder. Det var en mange forskellige vognmærker, bl.a. Polar, Kabe, Bürstner og Dethleffs.

Møgeltønder Camping er en dejlig campingplads, god service og rene servicebygninger. En campingplads vi varmt kan anbefale et besøg.
Julemarkedet i Tønder er ikke af de store, med gågade var pyntet flot, derfor var det besøget værd.

Reersø Camping
29. december 2016 - 2. januar 2017

Torsdag den 29. december 2016 kørte vi til Reersø Camping. Den ligger mellem Slagelse og Kalundborg.
Vi skulle holde nytår der sammen med 4 andre hold.
Vi har besøgt pladsen før, Det var i 2010 sammen med Dansk Bürstnerklub, men denne gang var det ikke noget med klubben at gøre.
Nytårs aften var der fest i Laden, opholdsrum på campingpladsen.
Alle campister på pladsen der havde tilmeldt sig til denne fest.
Vi var 62 mennesker, hvor vi fik en 3 retters menu.
Der var en rigtig hyggelig aften med levende musik og dans.

Copyright 2015. All rights reserved.