Counter

Hjarbæk Fjord Camping
29. april - 2. maj 2010 og
7. maj - 9.maj 2010

Vi valgte denne plads, da vil skulle hjem til konfirmation om søndagen.

Vi fik en plads oppe på øverste terresse med udsigt over hele pladsen samt ud over Hjarbæk Fjord.

Der var dog et lille minus ved denne plads. Den var ikke ret stor og så var der langt til toiletbygningen.
Vi log vognen stå og tog der hen igen weekenden efter.

Denne campingplads kunne jeg godt bruge til et længere ophold.

Billeder

Krohavens Familie Camping
12. maj - 16. maj 2010 og
21. maj - 23. maj 2010

Onsdag d. 12. tog vi til Krohavens Familie Camping i Stenbjerg i Thy.
Pladsen er ikke særlig stor, men pladserne er meget store. Den vi fik var ca. 130 m2.

En dejlig plads ikke lang til havet. Pesonalet var vældig flinke. Vi tog hjem om søndagen, men lod campingvognen står til weekenden efter. Den weekend fik vi besøg af Sonja, Henry og Grethe. Sidst nævnte er svigermor.

En af de pladser man meget gerne besøger igen.

Blokhus Camping
28. maj - 30. maj 2010

Vi tog på Blokhus Camping i forbindelse med en familiefest, der blev afholdt på Nordstjernen i Blokhus.
Pladsen har meget kuperet terræn og pladserne er af forskellige størrelse og facon.
Servicebygningerne er ikke helt nye, men ellers en nogenlunde plads for en weekend.
Det er ikke en plads vi ønsker at holde en længere ferie på.

Billeder

Langå Camping
4. juni - 6. juni 2010 og
11. juni - 13. juni 2010

Langå Camping er en lille hyggelig plads.
Pladserne var meget fine og jævne. Toiletbygningen var forholdsvis ny og i orden.

Området omkring plads var perfekt, da vi havde hunden med. En rimelig stor skov grænser op til ccampingpladsen. Godt hundrede meter fra pladsen i gennem skoven, løber Gudenå'en. Der er meget aktivitet om dagen, da det er sidste stop for dem, der er på kanotur, inden du skal stå af i Fladbro ved Randers.

Vi lod campingvognen stå, og tog til Langå igen weekenden efter.
En dejlig plads hvor sagtens kunne holde en længere ferie på.

Randers City camping
9. juli - 11. juli 2010

Randers City Camp ligger faktisk i Fladbro 6 km. udenfor Randers.
Vi havde fået en plads under et træ, hvilket var rigtig godt. For der var 31o denne weekend.
Pladsen ligger ude midt i en skov. Servicebegningerne er helt nye og omgivelserne er gode. Der var godt til nogle gode gåture med hunden, så den nyd også denne weekend. Der var også gratis internet på pladsen, men det virkede ikke, hvor vi lå.

Turen til Harzen
31. august - 10. august 2010

Vi tog en mellemlanding på Campingpladsen Ulmenhof i Henstedt-Ulzburg. Ikke en plads vi vil besøge mere. Det var lidt skummel i krogene. Campingplatz Ulmelhof.
Billeder fra Capingplads Eulenburg. en dejlig plads i Osterode Harz + vore ture rundt i Harzen. Eulenburg Camping

1. august 2010
Om mandagen kørte vi til Clausthal-Zellerfeld. Vi kikke lidt på landskabet og endte på Museums-Gaststätte, hvor vi fik lidt godt at spise.

Clausthal-Zellerfeld
2. august 2010
Derefter kørte vi en lille omvej hjem. Her kom vi forbi Sösetalsperre.Sösetalsperre
Om tirsdag kørte vi til Goslar. Her kan man nemt bruge en helt dag, hvis vi skal se det meste af byen. Goslar

3. august 2010
Onsdagsturen gik til Steinkohlen-Besucherbergwerk Rabensteiner Stollen i Ilfeld i det sydlige Harzen. Rabensteiner Stollen

4. august 2010
5. august 201
Fredag tog vi en tur til Werningerode. Vi kom lige forbi Okerstausee. Her en også en stor dæmningsværk. Okerstausee
Billeder fra Okerstausee
Så gik turen til Werningerode. Vi skulle se slottet. Det er virkelig et besøg værd. Det er nærmest en hel lille by. Der er mulighed for at blive gift m.m.. Der er små huse man kan leje og overnatte.
Byen Werningerode er et besøg værd. Der er mange andre interessante ting at kikke på. Werningerode. På vejen hjem kørte vi omkring byen Rübeland. Her er et cafeteria, som ligge ind under et bjerg.

6. august 2010
Lørdag d. 7. august 2010 tog vi til Grenzlandmuseum Eichsfeld. Det ligge i det aller sydligste af Harzen. Det ligge i delstaten Thüringen. Selve museet var desværre lukket p.g.a. restaurering. Grenzlandmuseum Eichsfeld
Flere billeder Efter dette besøg tog vi til Braunlage. Her tog vi liften op på toppen af Wurmberg. Et meget yndet skisportssted i Harzen. Wurmber

Søndag d. 8.
August blev en ren afslapning. Vejrudsigten sagde, der ville komme regn hen på eftermiddagen. Så vi pakkede vores fortelt og godt det samme. Hen på aftenen væltede vandet ned. Vores naboer, som var englændere, lå i telt. De fik ly oppe i restauranten, da der nærmest læb en flod ind under deres telt.
Mandag formiddag kørte vi fra Osterode. Vi havde bestemt at tage et ophold i Kollund. Her blev vi så til tirsdag.
Jeg nåede lige en lille morgentur med kameraet.  Lidt billeder
På hele turen var vi sammen med min broder Jørn og hans kone Hanne. (Autocamperen)

Kollund Camping DCU
9. august - 10. august 2010

Den 9. august 2010 gik turen hjemad fra Harzen. Vi tog et stop i Kollund på DCUs plads. Vi skal lige handle lidt, inden turen går videre nordpå.
Det er en dejlig plads ved Flensborg Fjord. Men det får vi ikke at se denne gang, da vi skal hjemad.

Vi har været på pladsen før. Men det var helt tilbage i sommeren 1977, hvor vi var i telt. En tur hvor vi var sammen med Mona og Ole Skals.

Hjarbæk Fjord Camping
20. august - 8. oktober 2010

Fredag den 20. august 2010 tog vi til Hjarbæk. Vi kunne lade vogne stå og kun betale, når vi var der.
Så vi tog derhen i weekend, det var jo let, da det hele var opstillet.
Vi havde flere gæster, der besøgte os, mens vi var der.
En weekend var der træf med Bürstnerklubben, hvor vi besøgte Daugbjerg Kalkgruppe.
Fredag den 8. oktober tog vi den sidste weekend i Hjarbæk for denne gang.. Det var heldigvis tørvejr, så vi fik det hele pakket tørt og godt til vinteren.

Copyright 2015. All rights reserved.